Η μάθηση και η απόκτηση γνώσεων είναι ένα γνωστικό έργο σύνθετο, δύσκολο και πολύπλοκο. Αυτό οφείλεται στο ότι η ενεργοποίηση και λειτουργία των γνωστικών λειτουργιών που καθιστούν δυνατή τη διεκπεραίωση της διαδικασίας της μάθησης και της απόκτησης γνώσεων (και πολύ περισσότερο η επιτυχής ολοκλήρωσή της) εξαρτώνται από πολλούς ενδογενείς και εξωγενείς παράγοντες. Έτσι, αρκετά άτομα αντιμετωπίζουν λίγες ή πολλές δυσκολίες στην προσπάθειά τους να μάθουν και να αποκτήσουν γνώσεις.
Κάθε δυσκολία ή πρόβλημα που ενδεχομένως αντιμετωπίζουν οι άνθρωποι στη διαδικασία της μάθησης θα έχει συνέπειες όχι μόνο στο αποτέλεσμα της μάθησης, δηλαδή στο τι θα μάθουν, αλλά επίσης στην κοινωνική τους ένταξη και την ψυχική τους υγεία.
Οι μαθησιακές δυσκολίες υπάρχουν από τότε που οι άνθρωποι έπρεπε να επεξεργάζονται πληροφορίες και να μαθαίνουν. Έγιναν όλο και πιο γνωστές με το πέρασμα του χρόνου, καθώς η κοινωνία δίνει ολοένα και μεγαλύτερη έμφαση στη μάθηση και την εκπαίδευση. Όσον αφορά την έκταση του προβλήματος, τα προβλήματα του ορισμού και των κανόνων ταξινόμησης των μαθησιακών δυσκολιών δυσκολεύουν την εκτίμηση της συχνότητας. Έχει υποστηριχθεί ότι περίπου το 20-25% του πληθυσμού φαίνεται να αντιμετωπίζει κάποιο πρόβλημα ή δυσκολία σε κάποιο τομέα ή αντικείμενο της μάθησης.
Τα προβλήματα αυτά συνήθως διαφέρουν ως προς τη φύση, την αιτιολογία, την ένταση, τα συμπτώματα και τις επιπτώσεις. . Μερικοί άνθρωποι μπορεί να έχουν ένα μοναδικό, ξεχωριστό μαθησιακό πρόβλημα, το οποίο επηρεάζει λίγο τη ζωή τους, ενώ άλλοι παρουσιάζουν διάφορες μαθησιακές δυσκολίες που αλληλεπικαλύπτονται. Αυτό συμβαίνει επειδή οι δυσκολίες αυτές μπορούν να παρουσιασθούν με πάρα πολλές μορφές και έτσι είναι δύσκολο να γίνει η διάγνωση ή να εντοπισθούν ακριβώς οι αιτίες που τις προκαλούν.
Το ποσοστό των μαθησιακών δυσκολιών θεωρείται ότι κατανέμεται ανισομερώς μεταξύ των δύο φύλων, αφού περισσότερα αγόρια, συγκριτικά με τα κορίτσια, φαίνεται να παρουσιάζουν μαθησιακές δυσκολίες (ιδιαίτερα δυσκολίες που έχουν σχέση με τη λειτουργία του νευρικού συστήματος, με τη συμπεριφορά και με τη μάθηση της γλώσσας, π.χ. δυσλεξία, δυσορθογραφία, κ.ά).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου